Oddziaływania rewalidacyjne w świetle badań neurobiologicznych
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Lichtańska, Katarzyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 220, Studia Paedagogica 7 (2016), s. [121]-127
Język: pl
Słowa kluczowe:
revalidationmodern technologies
neurodidactics
neuroplasticity
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The new approach to special pedagogy is related to modern neurobiology fmdings and reports on innovation in education and technology. Designing of therapeutic interactions is currently supported by brain research and Sciences saying about neurobiological basis of leaming, mental development and revalidation. The author discusses issues connected with the dialogue of special pedagogy with neurosciences and their application in the practice of revalidation.