Show simple item record

dc.contributor.advisorSzemberg, Tomaszpl_PL
dc.contributor.advisorStrycharz-Szemberg, Beatapl_PL
dc.contributor.authorWójcik, Danielpl_PL
dc.date.accessioned2021-06-28T09:30:54Z
dc.date.available2021-06-28T09:30:54Z
dc.date.issued2021-07-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10812
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Instytut Matematyki. Rozprawa doktorska przygotowana pod kierunkiem naukowym prof. dra hab. Tomasza Szemberga oraz dr Beaty Strycharz-Szemberg.pl_PL
dc.description.abstractTematem rozprawy jest problematyka roli pytań w procesie dydaktycznym, w odniesieniu do szeroko pojętej pracy z uczniem, tworzeniu sytuacji pomagających osiągnąć jak najlepszy jego rozwój, uwzględniając specyfikę i różnorodny charakter każdego z nich. Opisana praca miała na celu zweryfikowanie hipotezy mówiącej, że wykorzystanie w trakcie lekcji matematyki aplikacji PINGO wraz z zaproponowanym systemem "dobre pytanie - odpowiedź - natychmiastowa informacja zwrotna" realizowanym w formie kaskadowych sesji pozwoli na poprawę komunikacji na drodze nauczyciel - uczeń oraz uczeń - uczeń, a co za tym idzie przyczyni się do zwiększenia postępów u uczniów. Dodatkowo jest próbą sformułowania ogólnych zasad i podania przykładów, które miałyby pomóc w wyborze zadań wykorzystywanych w jej stosowaniu.pl_PL
dc.description.abstractThe subject of the dissertation is the issue of the role of questions in the didactic process, in relation to broadly understood work with the student, creating situations that help achieve the best possible development, takino into account the specificity and the diverse nature of each of them. The thesis described was aimed at verifying the hypothesis that using the PINGO mathematics application during the lessons together with the proposed system "good question - answer - immediate feedback" implemented in the form of cascading sessions will improve communication between teacher - student and student - student, and thus will contribute to increasing student progress. In addition, it is an attempt to formulate general principles and give examples that would help in the selection of tasks used in its application.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectneurodydaktykapl_PL
dc.subject"dobre pytanie"pl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectskuteczne nauczaniepl_PL
dc.subjectkognitywistykapl_PL
dc.subjectneuroscienceen_EN
dc.subject"good question"en_EN
dc.subjecteducationen_EN
dc.subjecteffective teachingen_EN
dc.subjectcognitive scienceen_EN
dc.titleWpływ otwartych pytań na efektywność procesu nauczania matematykipl_PL
dc.title.alternativeThe impact of open questions on the effectiveness of the mathematics teaching processen_EN
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record