Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorPamuła-Behrens, Małgorzatapl_PL
dc.contributor.authorMorena, Katarzynapl_PL
dc.date.accessioned2021-10-07T10:07:19Z
dc.date.available2021-10-07T10:07:19Z
dc.date.issued2021-10-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10844
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Filologiczny. Praca doktorska - promotor: dr hab. prof. UP Małgorzata Pamuła-Behrens.pl_PL
dc.description.abstractThis thesis answers the question, "What is the academics' motivation to learn foreign languages (FLs) in the context of professional activity?" Furthermore, it examines the relationship between motivation to learn FLs and professional activity such as teaching and research and participation in academic mobility programs. Additionally, it aims to determine academics' level of foreign language proficiency and the ways scholars enhance their language skills. The study involved 593 academics from nine public universities and one non-public in Krakow. The results showed that academics in the study group are mainly characterized by extrinsic motivation (i.e.., identification introjection regulation) and intrinsic motivation - knowledge. The analyses of the relationship between academic' motivation to learn FLs their professional activities showed that scholars who conducted lectures in FL had more autonomous forms of motivation - identification and intrinsic motivation. The respondents who participated in the exchange program also showed more autonomous forms of motivation to learn FL. The assessment of FLs proficiency indicated that most of the respondents pointed to English as the most known FL. The English proficiency level ranged between B2 and C1, and reading skill was at the highest level of C1. Also, reading academic papers was the most frequently mentioned method of developing academics' language competence.en_EN
dc.description.abstractNiniejsza praca odpowiada na pytanie "Jaką motywacją do nauki języków obcych cechują się nauczyciele akademiccy w kontekście pracy zawodowej?" Ponadto bada związek motywacji do nauki języków obcych z takimi aspektami aktywności zawodowej jak prowadzenie zajęć i badań empirycznych oraz udział w programach mobilności akademickiej. Dodatkowo określa poziom znajomości języków obcych (JO) oraz sposoby doskonalenia umiejętności językowych przez nauczycieli akademickich. W badaniach uczestniczyło 593 nauczycieli akademickich z dziewięciu krakowskich uniwersytetów publicznych i jednej niepublicznej akademii krakowskiej. Wyniki wskazały, że nauczycieli akademickich w badanej grupie cechuje przede wszystkim motywacja zewnętrzna zwłaszcza regulacja identyfikacją i regulacja introjekcją oraz motywacja wewnętrzna - wiedza. Wyniki analiz dotyczące związku motywacji nauczycieli akademickich do nauki JO a ich aktywności zawodowej wykazały, że badani, którzy prowadzą wykłady w JO, mają więcej autonomicznych form motywacji identyfikacją oraz motywacji wewnętrznej. Respondenci, którzy uczestniczyli w programie wymiany nauczycieli akademickich wykazywali bardziej autonomicznie formy motywacji do nauki JO. Wyniki badania zakresu znajomości JO oraz sposobów doskonalenia umiejętności językowych wskazały, że większość badanych wymieniło język angielski jako najbardziej znany JO. Poziom biegłości nauczycieli akademickich w języku angielskim wahał się pomiędzy B2 a C1, a umiejętność czytania była na najwyższym poziomie C1. Najczęściej wymienianą metodą rozwijania kompetencji językowej naukowców było czytanie prac naukowych.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectacademicsen_EN
dc.subjectmotivation to learn foreign languagesen_EN
dc.subjectforeign languagesen_EN
dc.subjectforeign language competencesen_EN
dc.subjectacademic activityen_EN
dc.subjectnauczyciele akademiccypl_PL
dc.subjectmotywacja do nauki języków obcychpl_PL
dc.subjectjęzyki obcepl_PL
dc.subjectkompetencje językowepl_PL
dc.subjectaktywność zawodowapl_PL
dc.titleThe motivation of academics to learn foreign languages in the context of professional activityen_EN
dc.title.alternativeMotywacja nauczycieli akademickich do nauki języków obcych w kontekście aktywności zawodowejpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord