• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Doświadczenia pracy zawodowej mężczyzn nauczycieli edukacji przedszkolnej

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (11.78Mb)
Author:
Koperna, Paulina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Łukasik, Joanna M.
Charchuła, Jarosław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
mężczyzna-nauczyciel edukacji przedszkolnej
stereotypy płci
rola nauczyciela
nierówności płciowe
edukacja przedszkolna
male teacher of preschool education
gender stereotypes
the role of the teacher
gender inequalities
preschool education
Date: 2022-01-26
Metadata
Show full item record
Description:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiki i Psychologii. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Joanny M. Łukasik, prof. UP, promotor pomocniczy: dr Jarosław Charchuła.
Abstract
Rozprawa dotyczy problematyki roli mężczyzny w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym na tle przemian społecznych w XXI wieku. Zaprezentowane w pracy zagadnienia obejmują doświadczenia mężczyzn-nauczycieli edukacji przedszkolnej: postrzeganie siebie w roli nauczyciela, towarzyszące im odczucia, charakterystykę relacji, jakie tworzą z innymi podmiotami oddziaływań edukacyjnych oraz znaczeń nadawanych przez nich swoim działaniom w kontekście własnego wpływu na dzieci, a także motywacje do wyboru zawodu, subiektywne charakterystyki drogi zawodowej mężczyzn- nauczycieli oraz odczuwane przez nich korzyści i trudności związane z pracą zawodową. W części I przybliżono kontekst społeczno-kulturowy, w którym osadzona jest sytuacja mężczyzny - nauczyciela, zagadnienia podejmowanych przez mężczyznę ról społecznych (ojca i nauczyciela) i problematykę stereotypów. Część II zawiera zagadnienia metodologiczne, zaś III - analizę zebranego materiału badawczego. W siedmiu odsłonach przedstawiono uzyskane wyniki badań, zobrazowane za pomocą wyróżnionych kategorii. Część IV zawiera kierunki interpretacyjne.
 
The dissertation concerns the problem of the role of men in the education of a preschool child against the background of social changes in the 21st century. Issues presented in work include experiences of male teachers of preschool education: self-perception in the role of the teacher, accompanying feelings, the characteristics of the relationships they create with other subjects of educational influence and the meanings they assign to their actions in the context of their own impact on children, as well as motivations to choose a profession, subjective characteristics of the career path of male teachers and the perceived benefits and difficulties related to their professional work. First part presents the socio-cultural context in which the situation of male teacher is set, issues of male social roles (father and teacher) and stereotypes. Second part consists of methodology and third part - the analysis of research data. Research results are presented in seven scenes, illustrated by the distinguished categories. Part fourth consists of interpretative directions.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10887
Collections
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image