• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2021, Studia Linguistica 16
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2021, Studia Linguistica 16
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reframing the reality of online learning on the basis of internet memes

Thumbnail
View/Open
Reframing the reality... (638.0Kb)
Author:
Majdzińska-Koczorowicz, Aleksandra
Ostanina-Olszewska, Julia
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 332, Studia Linguistica 16 (2021), s. [140]-155
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
memy internetowe
nauczanie zdalne
multimodalność
konceptualizacja
internet memes
online learning
multimodality
cognitive approach
Date: 2021
Metadata
Show full item record
Abstract
This paper sets out to investigate the interplay between image and text with reference to chosen cognitive models in order to pinpoint the image of distance learning during the COVID-19 pandemic. The bilateral nature of memes is discussed in relation to the cognitive linguistics framework, in particular Conceptual Metaphor Theory (CMT) (Lakoff and Johnson 1980, Kovecses 2002, Forceville 1996, 2008, 2009), Frame Semantics (Fillmore 1988), construal (Langacker 1987, 2008), blending theory (Fauconnier and Turner 2002), and Discourse Viewpoint Space (Dancyngier and Vandelanotte 2017).
URI
http://hdl.handle.net/11716/10975
Collections
  • 2021, Studia Linguistica 16
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image