Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojnarowska, Anetapl_PL
dc.date.accessioned2022-04-19T07:17:41Z
dc.date.available2022-04-19T07:17:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationWartości w teorii i praktyce edukacyjnej / redakcja naukowa Irena Adamek, Zofia Szarota, Ewa Żmijewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. [166]-177pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11042
dc.description.abstractLiteratura stwarza człowiekowi możliwość zagłębienia się w innej, nowej dla niego rzeczywistości. Kreuje światy, przygody, bohaterów, którzy go poruszają, zachęcają do innego życia, skłaniają do refleksji nad sobą, innymi i najzwyczajniej w świecie bawią. Człowiek szuka w niej ucieczki, przygody, rozrywki, a także pomocy, wskazówek w życiu i mądrości. Ubodzy i bezradni bylibyśmy bez tego równoległego nam świata, do którego przepustkę ma każdy chętny. Owa dziedzina sztuki ma niebagatelne znaczenie dla rozwoju każdego człowieka. Poza posiadanymi wysokimi walorami estetycznymi, które zaszczepiają w każdym wrażliwość na piękno, jest przede wszystkim nosicielem wielu wartości. Powstała w drugiej połowie XVIII wieku w Europie i na początku kolejnego stulecia w naszym kraju oryginalna literatura dla dzieci dała również najmłodszemu odbiorcy i czytelnikowi możliwość partycypacji w odbiorze jakości literackich. Literatura dla dzieci postrzegana być może jako bezcenny materiał w pracy z dzieckiem, stwarzający nieograniczone możliwości we wprowadzaniu go w świat wartości.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectdzieckopl_PL
dc.subjectliteraturapl_PL
dc.subjectwartościpl_PL
dc.titleDziecko i tekst literacki - o wartościach edukacyjnych literatury dla dziecipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord