• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zapobieganie paradoksom rehabilitacyjnym w euforii inkluzji

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Zapobieganie paradoksom... (213.5KB)
Autor:
Konarska, Joanna
Źródło: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T 3.1 / pod redakcją Grażyny Guni i Danuty Baraniewicz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2014. - S. [11]-29
Język: pl
Słowa kluczowe:
inkluzja
paradoksy rehabilitacyjne
rehabilitacja
kształcenie
inclusion
rehabilitation paradoxes
rehabilitation
education
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Pod wpływem międzynarodowej presji do integracji osób niepełnosprawnych w ostatnich latach zintensyfikowano interdyscyplinarne działania na rzecz przygotowania społeczeństwa do przyjęcia osób z niepełnosprawnością. Efektem tych starań jest gotowość szkół do przyjmowania uczniów niepełnosprawnych, jednak nie zawsze pokrywa się to ze świadomością konsekwencji inkluzyjnego kształcenia i odpowiedzialnym przygotowaniem pedagogów, programów nauczania i samych szkół. Nie wiadomo także, do jakiego stopnia mamy prawo ingerować w osobowość człowieka rehabilitowanego w imię inkluzji. Euforia towarzysząca inkluzji sprzyja popełnianiu błędów, a ich wskazanie powinno skłonić do refleksji i zapobiegania paradoksalnym działaniom.
 
In view of the international pressure for integration of disabled people, there appeared in recent years intensified interdisciplinary actions to prepare the society to accept persons with disabilities. The result of these efforts is the willingness of schools to accept students with disabilities. However, it may not necessarily reflect an awareness of the consequences of inclusive education and proper preparation of teachers, curricula and schools themselves. A question also appears as to what extent we have the right to interfere in the personality of a rehabilitated person in the name of inclusion. The euphoria accompanying inclusion favours making mistakes, and their indication should lead to reflection and prevention of paradoxical actions.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11056
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image