Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKonarska, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2022-04-20T06:41:02Z
dc.date.available2022-04-20T06:41:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTeoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T 3.1 / pod redakcją Grażyny Guni i Danuty Baraniewicz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2014. - S. [11]-29pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11056
dc.description.abstractPod wpływem międzynarodowej presji do integracji osób niepełnosprawnych w ostatnich latach zintensyfikowano interdyscyplinarne działania na rzecz przygotowania społeczeństwa do przyjęcia osób z niepełnosprawnością. Efektem tych starań jest gotowość szkół do przyjmowania uczniów niepełnosprawnych, jednak nie zawsze pokrywa się to ze świadomością konsekwencji inkluzyjnego kształcenia i odpowiedzialnym przygotowaniem pedagogów, programów nauczania i samych szkół. Nie wiadomo także, do jakiego stopnia mamy prawo ingerować w osobowość człowieka rehabilitowanego w imię inkluzji. Euforia towarzysząca inkluzji sprzyja popełnianiu błędów, a ich wskazanie powinno skłonić do refleksji i zapobiegania paradoksalnym działaniom.pl_PL
dc.description.abstractIn view of the international pressure for integration of disabled people, there appeared in recent years intensified interdisciplinary actions to prepare the society to accept persons with disabilities. The result of these efforts is the willingness of schools to accept students with disabilities. However, it may not necessarily reflect an awareness of the consequences of inclusive education and proper preparation of teachers, curricula and schools themselves. A question also appears as to what extent we have the right to interfere in the personality of a rehabilitated person in the name of inclusion. The euphoria accompanying inclusion favours making mistakes, and their indication should lead to reflection and prevention of paradoxical actions.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectinkluzjapl_PL
dc.subjectparadoksy rehabilitacyjnepl_PL
dc.subjectrehabilitacjapl_PL
dc.subjectkształceniepl_PL
dc.subjectinclusionen_EN
dc.subjectrehabilitation paradoxesen_EN
dc.subjectrehabilitationen_EN
dc.subjecteducationen_EN
dc.titleZapobieganie paradoksom rehabilitacyjnym w euforii inkluzjipl_PL
dc.title.alternativePrevention of rehabilitative paradoxes in euphoria of inclusionen_EN
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord