Rola zabawek edukacyjnych we wczesnym wspomaganiu dziecka z dysfunkcją wzroku
View/ Open
Author:
Kornaś, Dorota
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T 3.1 / pod redakcją Grażyny Guni i Danuty Baraniewicz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2014. - S. [227]-236
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
zabawaaktywność
rozwój
niewidomy
dziecko
play
activity
development
blind child
Date: 2014
Metadata
Show full item recordAbstract
We wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci niewidomych ćwiczenia rehabilitacyjne powinny
mieć formę zabawy. Celem działań terapeutycznych jest przygotowanie dziecka do podjęcia
nauki szkolnej. Wykorzystanie zabawek wspomagania ułatwia opanowanie różnych umiejętności.
Przygotowanie właściwej zabawki jest wyzwaniem, ponieważ może to być dla dziecka
jedyna okazja do kontaktu z określonym tematem. In the early aiding blind children’s development the rehabilitation workouts should take the
form of playing. The therapeutic aim to the child with a visual impairment is arrangement
to take the school education. The using of toys in the aiding blind children’s development
makes easier to achieve different skills. Making proper toys is a difficult, because it could be
the only one chance for the child to get to know with the situation.