Fora internetowe jako źródło informacji pedagogicznej współczesnych rodziców
Author:
Bereźnicka, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Kultura informacyjna w ujęciu interdyscyplinarnym : teoria i praktyka. T. 2 / pod red. nauk. Hanny Batorowskiej i Zbigniewa Kwiasowskiego. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Instytut Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej. Katedra Kultury Informacyjnej i Zarządzania Informacją, 2016. - S. 274-284.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
wychowaniekultura pedagogiczna
internet
fora dla rodziców
education
pedagogical culture
Internet forums for parents
Date: 2016
Metadata
Show full item recordAbstract
W artykule rozważa się rolę mediów, zwłaszcza internetu wraz z cieszącymi
się dużą popularnością forami parentingowymi, w kształtowaniu kultury
pedagogicznej rodziców w dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym.
Przytoczono wyniki badań własnych związanych z tym zagadnieniem, skupiając się
na kwestii forów przeznaczonych dla rodziców. Na końcu zamieszczono konkluzje,
które w węższym wymiarze odnoszą się do istnienia i sensu takich forów, zaś
w szerszym – do możliwości podniesienia poziomu wiedzy pedagogicznej rodziców
i osób zajmujących się wychowaniem. This paper considers the role of the media, especially the Internet, along with very popular parenting forums, in the development of pedagogical culture of parents in today's information society. Next, the results of research related to this issue are presented, focusing on the matter of forums designed for parents. The conclusions in the narrower dimension refer to the existence and meaning of such forums, while in the broader sense – the possibility of raising the level of pedagogical culture of parents and those involved in education are introduced.