• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Świetlica socjoterapeutyczna w środowisku wielkomiejskim jako miejsce przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży. Przykład Warszawy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (2.608MB)
Autor:
Nyckowski, Adam
Promotor:
Grewiński, Mirosław
Zdebska, Ewelina
Język: pl
Słowa kluczowe:
świetlica
socjoterapia
inkluzja społeczna
proces grupowy
relacja
sociotherapeutic club
sociotherapy
social inclusion
group process
relation
Data: 2023-04-24
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiki i Psychologii. Praca pisana pod kierunkiem: Prof. nadzw. dr hab. Mirosława Grewińskiego – promotor; Dr Eweliny Zdebskiej – promotor pomocniczy.
Streszczenie
Praca jest prezentacją świetlicy socjoterapeutycznej jako praktyki społecznej ukierunkowanej na przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży w środowisku wielkomiejskim, na przykładzie Warszawy. Zaprezentowany podmiot to placówka wsparcia dziennego, w której socjoterapia stanowi metodyczną podstawę i determinuje kierunki pracy korekcyjnej. Świetlica ma do wypełnienia misję pedagogiczną, aby stać się dla swoich wychowanków miejscem formacyjnym, umożliwiającym i jednocześnie determinującym ich rozwój moralny, społeczny, intelektualny, estetyczny i fizyczny. W pracy skoncentrowano się także na pokazaniu szerszego kontekstu, tj. funkcjonowaniu placówki jako elementu systemu polityki społecznej. W pracy omówiono wybrane koncepcje teoretyczne z zakresu pedagogiki, psychologii, pracy socjalnej, ustrukturyzowane w sposób odzwierciedlający sekwencję następstw dokonujących się w życiu wychowanków: środowisko życia w społeczności zmarginalizowanej jako punkt wyjściowy – socjoterapia (i świetlica socjoterapeutyczna) jako metoda pracy korekcyjnej – relacja jako fundament pracy pedagogicznej w świetlicy. W pracy zaprezentowano także empiryczne badania własne oraz autorski Model świetlicy socjoterapeutycznej JA – TY – MY. Praca zawiera pięć rozdziałów (oraz wprowadzenie, zakończenie, bibliografię i załączniki).
 
The dissertation presents a social therapy club as a social practice aimed at counteracting the social exclusion of children and adolescents in the metropolitan environment, based on the example of Warsaw. The presented entity is a day support facility in which sociotherapy constitutes a methodical basis and determines the directions of corrective work. The sociotherapeutic daily club has a pedagogical mission to fulfill, to become a place of formation for its pupils, enabling and at the same time determining their moral, social, intellectual, aesthetic and physical development. The dissertation also focuses on showing a broader context, the functioning of the facility as an element of the social policy system. The work discusses selected theoretical concepts in the field of pedagogy, psychology, social work, structured in a way that reflects the sequence of consequences occurring in the lives of pupils: the living environment in a marginalized community as a starting point - sociotherapy (and a sociotherapeutic daily club) as a method of corrective work - relationship as a foundation teaching work in a club. The work also presents empirical own research and the author's Model of the sociotherapeutic club I - YOU - WE. The work contains five chapters (and the introduction, ending, bibliography and attachments).
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11807
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image