Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorGrewiński, Mirosławpl
dc.contributor.advisorZdebska, Ewelinapl
dc.contributor.authorNyckowski, Adampl
dc.date.accessioned2023-04-18T10:24:23Z
dc.date.available2023-04-18T10:24:23Z
dc.date.issued2023-04-24
dc.date.submitted2023-04-24pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11807
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiki i Psychologii. Praca pisana pod kierunkiem: Prof. nadzw. dr hab. Mirosława Grewińskiego – promotor; Dr Eweliny Zdebskiej – promotor pomocniczy.pl
dc.description.abstractPraca jest prezentacją świetlicy socjoterapeutycznej jako praktyki społecznej ukierunkowanej na przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży w środowisku wielkomiejskim, na przykładzie Warszawy. Zaprezentowany podmiot to placówka wsparcia dziennego, w której socjoterapia stanowi metodyczną podstawę i determinuje kierunki pracy korekcyjnej. Świetlica ma do wypełnienia misję pedagogiczną, aby stać się dla swoich wychowanków miejscem formacyjnym, umożliwiającym i jednocześnie determinującym ich rozwój moralny, społeczny, intelektualny, estetyczny i fizyczny. W pracy skoncentrowano się także na pokazaniu szerszego kontekstu, tj. funkcjonowaniu placówki jako elementu systemu polityki społecznej. W pracy omówiono wybrane koncepcje teoretyczne z zakresu pedagogiki, psychologii, pracy socjalnej, ustrukturyzowane w sposób odzwierciedlający sekwencję następstw dokonujących się w życiu wychowanków: środowisko życia w społeczności zmarginalizowanej jako punkt wyjściowy – socjoterapia (i świetlica socjoterapeutyczna) jako metoda pracy korekcyjnej – relacja jako fundament pracy pedagogicznej w świetlicy. W pracy zaprezentowano także empiryczne badania własne oraz autorski Model świetlicy socjoterapeutycznej JA – TY – MY. Praca zawiera pięć rozdziałów (oraz wprowadzenie, zakończenie, bibliografię i załączniki).pl
dc.description.abstractThe dissertation presents a social therapy club as a social practice aimed at counteracting the social exclusion of children and adolescents in the metropolitan environment, based on the example of Warsaw. The presented entity is a day support facility in which sociotherapy constitutes a methodical basis and determines the directions of corrective work. The sociotherapeutic daily club has a pedagogical mission to fulfill, to become a place of formation for its pupils, enabling and at the same time determining their moral, social, intellectual, aesthetic and physical development. The dissertation also focuses on showing a broader context, the functioning of the facility as an element of the social policy system. The work discusses selected theoretical concepts in the field of pedagogy, psychology, social work, structured in a way that reflects the sequence of consequences occurring in the lives of pupils: the living environment in a marginalized community as a starting point - sociotherapy (and a sociotherapeutic daily club) as a method of corrective work - relationship as a foundation teaching work in a club. The work also presents empirical own research and the author's Model of the sociotherapeutic club I - YOU - WE. The work contains five chapters (and the introduction, ending, bibliography and attachments).en
dc.languageplpl
dc.language.isoplpl
dc.subjectświetlicapl
dc.subjectsocjoterapiapl
dc.subjectinkluzja społecznapl
dc.subjectproces grupowypl
dc.subjectrelacjapl
dc.subjectsociotherapeutic cluben
dc.subjectsociotherapyen
dc.subjectsocial inclusionen
dc.subjectgroup processen
dc.subjectrelationen
dc.titleŚwietlica socjoterapeutyczna w środowisku wielkomiejskim jako miejsce przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży. Przykład Warszawypl
dc.title.alternativeA sociotherapeutic day club in a metropolitan environment as a place to counteract the social exclusion of children and adolescents. Example of Warsawen
dc.typeThesispl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord