Show simple item record

dc.contributor.authorLaskowska, Małgorzatapl
dc.date.accessioned2023-04-21T10:17:57Z
dc.date.available2023-04-21T10:17:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 311, Studia de Cultura 12 (4) (2020), s. [83]-93pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11850
dc.description.abstractPodstawowym celem niniejszego artykułu jest określenie najczęściej używanych propagandowych środków wyrazu w filmie Triumf woli Leni Riefenstahl. Tak sformułowany cel badawczy można przedstawić w postaci następujących pytań: Jakie propagandowe środki wyrazu zostały zastosowane w filmie? Za pomocą jakiej symboliki przygotowano przekaz propagandowy w filmie Leni Riefenstahl? Odpowiedzi na te pytania zostały zinterpretowane w kontekście teorii Stewarta M. Hoovera from medium to meaning. Autor zwrócił w niej uwagę na istotne pytanie: Na ile media przekazują znaczenie? Na ile nadają zjawisku znaczenie? Analogicznie do tego można zadać pytanie – w odniesieniu do filmu Riefenstahl: Na ile jej film mógł nadać znaczenie nazistowskiej propagandzie? Jaką rolę kino odgrywało w polityce Adolfa Hitlera w popularyzacji znaczenia jego poglądów? Artykuł ma charakter przeglądowy. Pośrednim jego celem jest zwrócenie uwagi na przekaz znaczenia w komunikacji audiowizualnej.pl
dc.description.abstractThe main purpose of this paper is to determine the most frequently used propaganda forms of expression in the film Triumph of the Will by Leni Riefenstahl. This research target may be presented in the form of the following questions: Which propaganda forms of expression have been used in the film? Which symbols have been used to convey the message in Leni Riefenstahl’s film? The answers to these questions will be interpreted in the context of Stewart M. Hoover’s theory “from medium to meaning.” Its author paid attention to the essential question: To what extent do media convey meaning? To what extent do they give meaning to a phenomenon? Analogically, a question may be asked, with reference to Riefenstahl’s film: to what extent her film might have given meaning to the Nazi propaganda? What was the role of cinema in Adolf Hitler’s policy and in popularising his views? The article is a review paper. Its indirect goal is to draw attention to the transfer of meaning in audiovisual communication.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectpropagandapl
dc.subjectfrom medium to meaningpl
dc.subjectStewart M. Hooverpl
dc.subjectkomunikacja audiowizualnapl
dc.subjectperswazjapl
dc.subjectLeni Riefenstahlpl
dc.subjectTriumf wolipl
dc.subjectpropagandaen
dc.subjectfrom medium to meaningen
dc.subjectStewart M. Hooveren
dc.subjectaudiovisual communicationen
dc.subjectpersuasionen
dc.subjectLeni Riefenstahlen
dc.subjectTriumph of the Willen
dc.titleFrom medium to meaning. O propagandowych środkach wyrazu w filmie Triumf woli Leni Riefenstahlpl
dc.title.alternative“From medium to meaning.” On propaganda forms of expression in the film Triumph of the Will by Leni Riefenstahlen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record