Instagram jako przestrzeń komunikacyjna dla twórców filmowych i młodych widzów: analiza porównawcza profili najpopularniejszych płatnych serwisów VOD w Polsce
View/
Author:
Zdunek, Roksana
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 311, Studia de Cultura 12 (4) (2020), s. [122]-136
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
media społecznościoweużytkownicy nowych mediów
serwisy VOD
cyfrowi tubylcy
social media
new media users
VOD platforms
digital natives
Date: 2020
Metadata
Show full item recordAbstract
Płatne serwisy VOD dzięki mediom społecznościowym wykraczają z przekazem poza ramy tychże serwisów i trafiają do 
szerszego grona odbiorców, zwiększając zasięg swojego oddziaływania. Portal społecznościowy Instagram jest 
narzędziem, które pozwala właścicielom serwisów VOD na utrzymanie stałych interakcji między innymi z młodymi 
widzami, którzy są głównymi użytkownikami tego medium. Artykuł przedstawia wyniki analizy porównawczej, dokonanej z 
wykorzystaniem metod badawczych takich jak netnografia oraz analiza zawartości mediów, postów opublikowanych w 
październiku 2019 roku na profilach powiązanych z najpopularniejszymi płatnymi serwisami VOD w Polsce: Netflix, 
HBO, Ipla i Player. Thanks to social media, paid VOD services go beyond their borders and reach a wider audience, increasing their 
impact scope. Instagram is a tool which allows the owners of VOD services to maintain interaction with young 
viewers, who are the main users of this medium. The paper presents the results of a comparative analysis conducted 
with the use of netnography and media content analysis, posts published in 2019 on profiles connected with the most 
popular paid VOD services in Poland: Netflix, HBO, Ipla and Player. 

