Instagram jako przestrzeń komunikacyjna dla twórców filmowych i młodych widzów: analiza porównawcza profili najpopularniejszych płatnych serwisów VOD w Polsce
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Zdunek, Roksana
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 311, Studia de Cultura 12 (4) (2020), s. [122]-136
Język: pl
Słowa kluczowe:
media społecznościoweużytkownicy nowych mediów
serwisy VOD
cyfrowi tubylcy
social media
new media users
VOD platforms
digital natives
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Płatne serwisy VOD dzięki mediom społecznościowym wykraczają z przekazem poza ramy tychże serwisów i trafiają do
szerszego grona odbiorców, zwiększając zasięg swojego oddziaływania. Portal społecznościowy Instagram jest
narzędziem, które pozwala właścicielom serwisów VOD na utrzymanie stałych interakcji między innymi z młodymi
widzami, którzy są głównymi użytkownikami tego medium. Artykuł przedstawia wyniki analizy porównawczej, dokonanej z
wykorzystaniem metod badawczych takich jak netnografia oraz analiza zawartości mediów, postów opublikowanych w
październiku 2019 roku na profilach powiązanych z najpopularniejszymi płatnymi serwisami VOD w Polsce: Netflix,
HBO, Ipla i Player. Thanks to social media, paid VOD services go beyond their borders and reach a wider audience, increasing their
impact scope. Instagram is a tool which allows the owners of VOD services to maintain interaction with young
viewers, who are the main users of this medium. The paper presents the results of a comparative analysis conducted
with the use of netnography and media content analysis, posts published in 2019 on profiles connected with the most
popular paid VOD services in Poland: Netflix, HBO, Ipla and Player.