• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Artiste Anonyme / Anonymous Conceptual Artist / Umjetnik u krizi: Goran Trbuljak’s Names and Namelessness

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Artiste Anonyme... (766.1KB)
Autor:
Smith, Deirdre M.
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 264, Studia de Arte et Educatione 13 (2018), s. [19]-45
Język: en
Słowa kluczowe:
Goran Trbuljak
performance
walking art
Goran Trbuljak
performans
sztuka chodzenia
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Goran Trbuljak (b. 1948) is recognized as one of the central figures of Yugoslav Nova umjetnička praksa (New Art Practice), primarily for his early works that engaged in a questioning of the status of the figure of the artist and the institution of the exhibition. This article focuses on the centrality of various forms of self-concealment, primarily anonymity and the use of pseudonyms, in Trbuljak’s art. I also discuss what I refer to as the involuntary obfuscation that has come through Trbuljak’s association with conceptual art and institutional critique, labels that have tended to block rather than advance the discussion of his practice. I urge new paths to interpretation through considerations of Trbuljak’s interest in the street, walking, the body, and his insistence on a position liminality, never quite committing himself to one particular role, ideology or space. I refer to Michel de Certeau’s notions of the tactic and la perruque from The Practice of Everyday Life as a way to understand the political dimensions of Trbuljak’s tendencies.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12033
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image