• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Coincidentia oppositorum: The Works of Giovanni Anselmo between the Visible and the Invisible

Thumbnail
View/Open
Coincidentia oppositorum... (920.5Kb)
Author:
Tiberi, Barbara
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 264, Studia de Arte et Educatione 13 (2018), s. [66]-76
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
Giovanni Anselmo
Arte Povera
Germano Celant
Italian Art
Contemporary Art
Infinite
projection
visible
invisible
light
Art Press
Beatrice Merz
Jean-François Lyotard
Friedrich W. Nietzsche
Achille Bonito Oliva
Massimo Carboni
Michel Foucault
Giovanni Anselmo
Arte Povera
Germano Celant
sztuka włoska
sztuka współczesna
nieskończoność
projekcja
widzialne
niewidzialne
światło
Art Press
Beatrice Merz
Jean-François Lyotard
Friedrich W. Nietzsche
Achille Bonito Oliva
Massimo Carboni
Michel Foucault
Date: 2018
Metadata
Show full item record
Abstract
The Italian artist Giovanni Anselmo (b. Borgofranco d’Ivrea, 1934) was a member of Arte Povera group, which was put together by Germano Celant back in 1967. Anselmo has addressed the invisible in art since the beginning of his activity, mainly with projections of words that play with the idea of the visible and the invisible, with the true (or multiple) meanings of language, and with the very nature of art. He refers to universal and eternal concepts and opposite pairs, such as the visible and the invisible, the finite and the infinite, the close and the open, the clear and the blurred, the being and the non-being. In the works discussed in the paper, the intangible element of the light beam is made visible only through the projection. It is always the projection of something immaterial on something material, an entity that participates in the dimension of non-being that is projected onto the world of being.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12036
Collections
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image