• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Instructive Invisibility: Paradoxical Sub-Pedagogy of Janusz Orbitowski

Thumbnail
View/Open
Instructive Invisibility... (389.7Kb)
Author:
Solewski, Rafał
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 264, Studia de Arte et Educatione 13 (2018), s. [96]-104
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
Orbitowski
teaching art
Academy of Fine Arts
geometric abstraction
op-art
Janusz Orbitowski
nauczanie sztuki
ASP
abstrakcja geometryczna
op art
Date: 2018
Metadata
Show full item record
Abstract
The text focuses on Janusz Orbitowski, a Krakow-based painter of geometric abstraction, and on his teaching methods at the Academy of Fine Arts. This discussion is combined with interpretation of his works. Orbitowski’s distance to the academic milieu and his quiet teaching of traditional nude drawing are presented as a contrast to his openness and “energetic” lifestyle among friends, as well as to the distinct expressiveness found in his works. The text suggests that the paradoxical duality of silent invisibility, concealed by expression, could lead the artist and his students as well as the viewers of his art to a variety of cognitive experiences, including metaphysical cognition.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12039
Collections
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • Artykuły naukowe (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image