• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Artistic Education and the Artist’s Work: the Way out of Producing Objects

Thumbnail
View/Open
Artistic Education... (394.9Kb)
Author:
Nakonechna, Lada
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 264, Studia de Arte et Educatione 13 (2018), s. [105]-114
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
Contemporary art
art education
objectlessness
creative economy
sztuka współczesna
edukacja artystyczna
bezprzedmiotowość
przemysł kreatywny
Date: 2018
Metadata
Show full item record
Abstract
In this article, the changes of the principles of teaching art in the 20th century are discussed. The artist’s path from producing objects to conducting sensory experiences, from producing representations of reality to taking an active part in the construction of reality, was reflected in the process of educational transformation. New art practices grounded in communicative features, interaction, collaboration, do not tend to make a material work as a final product, but they act in the area of the invisible. In the new conditions of the neo-liberal economy, the artist’s abilities, based on language and developed owing to pedagogical innovations in the art academies and university departments, are at risk of becoming a product of a new type, a valuable resource of creative economy, while counteraction determines new challenges for education.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12040
Collections
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image