• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2021, Studia de Cultura 13
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2021, Studia de Cultura 13
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Media społecznościowe a akceptacja własnego ciała – ruch body positive na Instagramie

Thumbnail
View/Open
Media społecznościowe... (1.838Mb)
Author:
Woźniak, Marta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 344, Studia de Cultura 13 (3) (2021), s. [72]-87
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
ruch body positive
ciałopozytywność
reklama społeczna
reklama komercyjna
body positive movement
body positive
social advertising
commercial advertising
Date: 2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Artykuł ten jest próbą ukazania zasadniczej roli mediów społecznościowych w promowaniu ruchu body positive na przykładzie jednego z najpopularniejszych portali - Instagrama. Celem rozważań jest przedstawienie, w jaki sposób Instagram przyczynia się do akceptacji własnego ciała przez jego użytkowników oraz jak ruch ten prezentowany jest w reklamach społecznych i komercyjnych właśnie na tym medium. Analiza jakościowa przeprowadzona została na wybranych kampaniach społecznych oraz kampaniach komercyjnych znanych marek modowych i kosmetycznych, które wywołały żywą dyskusję wśród opinii publicznej. Rozważania te stanowić mogą przyczynek do dalszych badań medioznawczych w tym kierunku, a zwłaszcza nad ruchem body neutrality, który jest odpowiedzią na ruch body positive.
 
This article is an attempt to show the fundamental role of social media in promoting the body positive movement on the example of one of the most popular portals - Instagram. The purpose of the considerations is to present how Instagram contributes to the acceptance of one’s own body by its users and how this movement is presented in social and commercial advertising on this medium. The qualitative analysis was carried out on selected social campaigns and commercial campaigns of well-known fashion and cosmetics brands, which sparked a lively discussion among the public. These considerations may contribute to further media studies in this direction, especially on the body neutrality movement, which is a response to the body positive movement.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12222
Collections
  • 2021, Studia de Cultura 13

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image