• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2021, Studia de Cultura 13
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2021, Studia de Cultura 13
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hortense Belhôte discovers the secrets of painting masterpieces. Queer and camp footprints as a means of a new manifestation and categorization of works in arte.tv

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Hortense Belhôte... (271.2KB)
Autor:
Bożek, Małgorzata
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 346, Studia de Cultura 13 (4) (2021), s. [146]-153
Język: en
Słowa kluczowe:
Please don’t touch!
film essay
queer
camp
Hortense Belhôte
Proszę, nie dotykać!
esej filmowy
queer
kamp
Hortense Belhôte
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Hortense Belhôte, a French art historian, asks questions about the possibilities and limits of queering masterpieces of world painting. Her series of film essays entitled Please do not touch! (Merci de ne pas toucher!) is an attempt to read works, often sanctified by the Christian tradition, by tracing sexual artifacts and allusions, often hidden, in the paintings of heterosexual and homosexual artists. Queering art, according to Belhôte, is a game of hidden/uncovered with elements of camp aesthetics: irony, humor, theatricality and aestheticism. The author of the series plays with the film convention and brings the authors of works from Parnassus to contemporary reality: a laundry, a mechanical workshop, a beauty salon, in order to create a living museum played by non-normative people (they theatrically reproduce the compositions of images).
 
Hortense Belhôte, francuska historyczka sztuki, stawia pytania o możliwości i granice queerowania arcydzieł światowego malarstwa. Jej cykl filmowych esejów zatytułowany Prosimy nie dotykać! (Merci de ne pas toucher) jest próbą odczytania dzieł, niejednokrotnie uświęconych chrześcijańską tradycją, poprzez tropienie seksualnych artefaktów oraz aluzji, często ukrytych, w obrazach artystów hetero- i homoseksualnych. Queerowanie sztuki to według Belhôte zabawa w ukryte / odkryte z elementami kampowej estetyki: ironii, humoru, teatralności i estetyzmu. Autorka cyklu bawi się konwencją filmową i sprowadza autorów dzieł z parnasu do współczesnej rzeczywistości: pralni, zakładu mechanicznego, gabinetu kosmetycznego, by stworzyć żywe muzeum odgrywane przez osoby nienormatywne (teatralnie odwzorowują one kompozycje obrazów).
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12241
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2021, Studia de Cultura 13

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image