Edukacja medialna w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
View/ Open
Author:
Stoch, Magdalena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [89]-97
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
edukacja medialnaKatedra Mediów i Badań Kulturowych
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
media education
media literacy
Cultural and Media Studies Department
Pedagogical University of Krakow
Date: 2022
Metadata
Show full item recordAbstract
Autorka artykułu przedstawia kluczowe momenty rozwoju oraz główne założenia koncepcji edukacji medialnej,
wypracowanej w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Przedstawiony rys historyczny stanowi podstawę do rozważań o możliwych strategiach rozwoju instytucjonalnego w
kontekście presji dynamicznie rozwijającego się rynku pracy. The author of the article examines media education (media literacy), its key moments of development, and the main
assumptions associated with it. The study was developed at the Polish Philology Institute of the Pedagogical
University of Krakow. The historical outline justifies possible institutional development strategies in the context
of pressure from the labor market.