• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Designing an online foreign language course for the older adult

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (8.844MB)
Autor:
Góralczyk, Natalia
Promotor:
Turula, Anna
Język: en
Słowa kluczowe:
older adult
CALL
foreign language learning
online foreign language course design
osoba starsza
nowe technologie
uczenie języków obcych
projektowanie zdalnego kursu języka obcego
Data: 2023-09-06
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Nauk Humanistycznych. Instytut Filologii Angielskiej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Anny Turuli, prof. UP.
Streszczenie
The growing number of older adults remain active and wish to continue learning. They participate in foreign language courses, also the ones organised by the means of distance learning. The purpose of this thesis was to investigate how to properly design an online foreign language course for the older adult. This required conducting design-based research. Reviewing the literature that explores foreign language learning for the older adult using new technologies along with diagnostic measures led to designing and developing of an online foreign language course. The course included both asynchronous and synchronous learning on Moodle and Teams platforms. It was implemented on two groups of persons aged 60+ and lasted 14 weeks. The study employed a mixed-method approach. The research verified the claims as to what constitutes an “ideal” course in light of the literature review. Based on the results, a “beta” version of the course is discussed as a possible model for future online foreign language courses dedicated to older adults. The findings lead to the improvement and expansion of theoretical knowledge on the basic pillars that should be taken into account when designing an online foreign language course for older people and other characteristics of such a course, the older learner’s profile, or the role of the teacher.
 
Coraz większa liczba starszych dorosłych pozostaje aktywna i chce się dalej uczyć. Uczestniczą oni w kursach języków obcych, także tych organizowanych w ramach kształcenia na odległość. Celem niniejszej rozprawy doktorskiej było zbadanie, jak prawidłowo zaprojektować zdalny kurs języka obcego dla osoby starszej. Wymagało to przeprowadzenia badania opartego na metodzie design-based research. Przegląd literatury dotyczącej nauki języka obcego dla osób starszych z wykorzystaniem nowych technologii oraz działań diagnostycznych doprowadził do zaprojektowania i opracowania zdalnego kursu języka obcego. Kurs obejmował zarówno naukę w trybie asynchronicznym, jak i synchronicznym na platformach Moodle i Teams. Był on realizowany na dwóch grupach osób w wieku 60+ i trwał 14 tygodni. Badanie wykorzystujące metody mieszane zweryfikowało twierdzenia dotyczące tego, co stanowi „idealny” kurs w świetle literatury. Na podstawie wyników wersja „beta” kursu jest omówiona jako możliwy model dla przyszłych kursów języka obcego online przeznaczonych dla starszych osób. Otrzymane wyniki prowadzą do ulepszenia i poszerzenia wiedzy teoretycznej na temat podstawowych filarów, które powinny być brane pod uwagę przy projektowaniu zdalnego kursu języka obcego dla osób starszych oraz innych cech takiego kursu, profilu starszego ucznia czy roli nauczyciela.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12312
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image