• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja szkolna wobec identyfikacji narodowych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Edukacja szkolna... (358.0KB)
Autor:
Mikulić, Jadwiga
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [5]-14
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacja
szkolnictwo
identyfikacja narodowa
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article presents an educational reality diagnosis from the perspective of the shaping of students’ national identity. The background for changes in the relationship between school and youth outlined in the article includes the most important contemporary social processes, such as globalization, European integration, postmodernism, technopol and consumerism, which cause current identity crises. Despite using the term national identity, since it is established in literature, the author shares the culturalist perspective and believes that we should rather speak of a single, undivided personal identity and numerous identifications with various groups, in this particular case the national identification. In order to have a real relationship with students, school must realize that it does not have monopoly on civic education any more and it has to recognize this change in its programs. Although its role is fundamental, it is not final. Therefore it is important to acknowledge the significance of lifelong and parallel out-of-school education in the whole process of shaping the individual.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12322
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image