• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relacje ekwiwalencji w reformulacjach parafrastycznych na płaszczyźnie dyskursu

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Relacje ekwiwalencji... (714.2KB)
Autor:
Domagała-Bielaszka, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [82]-91
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article presents a discussion of semantic and pragmatic equivalence relations that occur between the elements of a paraphrase. The process of reformulation is understood as an element of the communication strategy, and consists in transforming the utterance so that its elements are semantically identical or equivalent. The analysis of examples proves that the interlocutors, using paraphrases on the discourse level, arbitrarily introduce the paraphrastic relations between the elements of the reformulation. In this case, pragmatic equivalence between the reformulated element and the reformulating one is visible in the use of language in a spoken communication event. The examples used include acronyms and their extensions, as well as explanations of scientific terms. They are subjected to paraphrastic reformulation analysis in terms of semantic equivalence, i.e. identity relation between the elements of the utterance.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12330
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image