Show simple item record

dc.contributor.authorSheikh, Simonpl
dc.contributor.authorPółtorak, Arkadiusz (tłumaczenie)pl
dc.date.accessioned2023-07-27T09:20:01Z
dc.date.available2023-07-27T09:20:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 335, Studia de Arte et Educatione 15 (2020), s. [8]-20pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12343
dc.description.abstractW eseistycznym tekście autor rozwija oryginalne ujęcie zwrotu pedagogicznego czy edukacyjnego w sztukach i kuratorstwie. Posiłkując się interpretacjami prac artystycznych (jak Museum Highlights: A Gallery Talk Andrei Fraser 1991), wiedzą historyczną oraz analizami pojęć teoretycznych, autor przekonuje, że omawiany zwrot stanowił swoistą odpowiedź na przemiany muzeów w dobie późnego kapitalizmu, w tym na pogłębiającą się specjalizację pracy muzealników. Postuluje też, że związek pomiędzy praktykami wystawienniczymi oraz pedagogiką nie jest wcale novum w historii sztuki, lecz stanowi relację konstytutywną dla sztuki nowoczesnej od samego jej zarania.pl
dc.language.isoplpl
dc.subjectzwrot edukacyjnypl
dc.subjectpedagogikapl
dc.subjectkuratorstwopl
dc.subjectkrytyka instytucjonalnapl
dc.subjectsztuka współczesnapl
dc.titleList do Jane (Dochodzenie w sprawie pewnej funkcji)pl
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record