dc.contributor.author | Sheikh, Simon | pl |
dc.contributor.author | Półtorak, Arkadiusz (tłumaczenie) | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-27T09:20:01Z | |
dc.date.available | 2023-07-27T09:20:01Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 335, Studia de Arte et Educatione 15 (2020), s. [8]-20 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12343 | |
dc.description.abstract | W eseistycznym tekście autor rozwija oryginalne ujęcie zwrotu pedagogicznego czy edukacyjnego
w sztukach i kuratorstwie. Posiłkując się interpretacjami prac artystycznych (jak Museum Highlights:
A Gallery Talk Andrei Fraser 1991), wiedzą historyczną oraz analizami pojęć teoretycznych, autor przekonuje,
że omawiany zwrot stanowił swoistą odpowiedź na przemiany muzeów w dobie późnego kapitalizmu,
w tym na pogłębiającą się specjalizację pracy muzealników. Postuluje też, że związek pomiędzy
praktykami wystawienniczymi oraz pedagogiką nie jest wcale novum w historii sztuki, lecz stanowi
relację konstytutywną dla sztuki nowoczesnej od samego jej zarania. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | zwrot edukacyjny | pl |
dc.subject | pedagogika | pl |
dc.subject | kuratorstwo | pl |
dc.subject | krytyka instytucjonalna | pl |
dc.subject | sztuka współczesna | pl |
dc.title | List do Jane (Dochodzenie w sprawie pewnej funkcji) | pl |
dc.type | Article | pl |