Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPotměšil, Miloňpl
dc.date.accessioned2023-11-20T12:52:04Z
dc.date.available2023-11-20T12:52:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [71]-84pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12522
dc.description.abstractThis research is part of the international research project SACIE (Sentiments, Attitudes & Concerns about Inclusive Education). The international research team is formed of Dr. Ch. Forlin – Institute of Education Hong Kong, dr. T. Loreman and Dr. Ch. Earle – Concordia University College of Alberta, Canada, Dr. U. Sharma, Monash University, Victoria, Australia, and the author of this article. The research was focused on the field of sentiments, attitudes and concerns of educators when working with people with intellectual disabilities. This study aimed at discovering whether the above stated parameters change after qualification was achieved in special education. The results of research, encompassing a period of three years, aimed at describing a group of 794 educators from a developmental perspective of their attitudes, opinions and concerns focused on the process of inclusion. The research was divided into two phases – the 1st phase before commencement of the university (Bachelor’s) specialized study of special needs education, and the 2nd phase conducted a month before termination of this three-year study programme.en
dc.description.abstractPrezentowane badania są częścią międzynarodowego projektu badawczego SACIE (Uczucia, postawy i obawy dotyczące edukacji włączającej). Międzynarodowy zespół badawczy tworzą: dr Ch. Forlin z Instytutu Edukacji w Hongkongu, dr T. Loreman i dr Ch. Earle z Concordia University College of Alberta w Kanadzie, dr U. Sharma z Monash University, Victoria, z Australii oraz autor tego artykułu. Badania dotyczą uczuć, postaw i obaw nauczycieli pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Badania mają na celu określenie, w jaki sposób wyżej wymienione parametry zmieniają się po uzyskaniu przez nauczycieli kwalifikacji w zakresie pedagogiki specjalnej. Wyniki badań realizowanych w ciągu trzech lat w grupie 794 nauczycieli uwzględniły rozwojową perspektywę zmiany postaw, opinii i uczuć nauczycieli w związku z procesem integracji szkolnej. Badania zostały podzielone na dwa etapy – pierwszy przed rozpoczęciem (licencjackich) uniwersyteckich studiów specjalistycznych w zakresie pedagogiki specjalnej, a drugi na miesiąc przed zakończeniem trzyletniego programu studiów licencjackich. Artykuł przedstawia zaobserwowane zmiany.pl
dc.language.isoenpl
dc.titleThe sentiments, attitudes and concerns of educators when working under the conditions of inclusionen
dc.title.alternativeUczucia, postawy i obawy nauczycieli pracujących w warunkach inkluzjipl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord