Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRynkiewicz, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2023-11-21T10:23:25Z
dc.date.available2023-11-21T10:23:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [161]-173pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12529
dc.description.abstractUse of computer programs and software in teaching and therapy of individuals with ASD is a relatively new field of research, but it shows very promising results. The use of computer technology and the Internet in ASD has demonstrated effectiveness in a number of recent studies. Virtual reality is also gaining traction as a form of psychotherapy at some academic medical centres. Many individuals with ASD have unique talents and are skilled in responding to visual cues, such as pictures and animations. Computers not only unlock many unique talents that individuals with ASD possess, but also facilitate the development of social skills that are crucial for functioning in society. In addition to selected computer programs and software, the article also presents some important facts about the diagnosis and sensory profile in ASD and connects these facts with the discussion about computer-mediated-communication, CMC, which is used by individuals with ASD. The article is primary focused on individuals with Asperger’s syndrome and high-functioning autism.en
dc.description.abstractWykorzystanie programów i oprogramowania komputerowego w nauczaniu oraz terapii osób z ASD stanowi stosunkowo nową dziedzinę badawczą, aczkolwiek przedstawia bardzo obiecujące wyniki. W kilku najnowszych badaniach, stosowanie techniki komputerowej oraz internetu u osób z ASD okazało się efektywne. Rzeczywistość wirtualna jako forma psychoterapii zyskuje także szansę na realizację w niektórych akademickich ośrodkach medycznych. Wiele osób z ASD posiada unikalne zdolności i obdarzonych jest umiejętnością reagowania na bodźce wizualne, takie jak obrazki czy animacje. Komputery nie tylko wyzwalają wiele niezwykłych talentów, które posiadają osoby z ASD, lecz także ułatwiają rozwój umiejętności społecznych, niezbędnych dla funkcjonowania w społeczeństwie. Oprócz wybranych programów i oprogramowania komputerowego, artykuł ten przedstawia również pewne znaczące fakty dotyczące diagnozy i profilu sensorycznego w ASD oraz łączy te fakty z dyskusją na temat komunikacji zapośredniczonej komputerowo (ang. computer-mediatedcommunication – CMC), która jest stosowana przez osoby z ASD. Artykuł zasadniczo skupia się na osobach z zespołem Aspergera oraz autyzmem wysokofunkcjonującym.pl
dc.language.isoenpl
dc.titleThe use of computer technology and the internet in teaching and therapy of individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD)en
dc.title.alternativeWykorzystanie techniki komputerowej i internetu w nauczaniu oraz terapii osób dorosłych z ASDpl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord