dc.contributor.author | Ryk, Andrzej | pl |
dc.date.accessioned | 2023-12-14T10:39:34Z | |
dc.date.available | 2023-12-14T10:39:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 8-13 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12633 | |
dc.description.abstract | Artykuł prezentuje próbę ukazania podstaw fenomenologicznych w edukacji dziecka. Fenomenologia
jako jeden z najważniejszych kierunków myślowych współczesności dokonał zasadniczej zmiany w rozumieniu
ludzkiego poznania. Zaproponował również nową koncepcję ontologiczną i antropologiczną.
Fakt ten znalazł swe konsekwencje w nowej koncepcji edukacji dziecka. | pl |
dc.description.abstract | The paper presents an attempt to portray the phenomenological basis in the child's education. Phenomenology
as one of the most important directions of contemporary thought has made a fundamental
change in the meaning of human cognition. It also proposed a new ontological and anthropological
concept. This has been its impact in the new concept of a child's education. | en |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | edukacja | pl |
dc.subject | dziecko | pl |
dc.subject | fenomenologia | pl |
dc.subject | education | en |
dc.subject | child | en |
dc.subject | phenomenology | en |
dc.title | Fenomenologiczne podstawy w edukacji dziecka | pl |
dc.title.alternative | Phenomenological basis in the child's education | en |
dc.type | Article | pl |