Show simple item record

dc.contributor.authorGrochowalska, Magdalenapl
dc.date.accessioned2023-12-14T11:39:49Z
dc.date.available2023-12-14T11:39:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 108-114pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12637
dc.description.abstractTekst dotyczy problematyki rozumienia procesu uczenia się przez nauczycieli przedszkola. Zakładając, że celem edukacji przedszkolnej jest wspieranie dzieci w ich rozwoju poszukiwano źródeł, którym przypisywana jest dziecięca wiedza. W odniesieniu do wyników badań własnych opisano praktyki społeczne, których zakres wyznaczany jest nie tylko przez wiek jednostki, stopień dojrzałości organizmu, ale także przez oczekiwania nauczyciela. Uzyskane dane wskazują na transmisyjne rozumienie wiedzy, w którym dorosły ogranicza samodzielność poznawczą dzieci. Materiał empiryczny pochodził z analizy jakościowej wypowiedzi nauczycielek przedszkola na temat procesu uczenia się dzieci w kontekście oceny własnej praktyki edukacyjnej.pl
dc.description.abstractThe text at hand relates to the issue of understanding the learning process by pre-school teachers. Assuming that the purpose of pre-school education is to support children in their development, sources to which children’s knowledge is attributed were searched for. With reference to own research results, the text presents social practices generated at pre-school, the scope of which is determined not only by the age of an individual or the maturity of their organism, but also by teachers’ expectations. Data acquired indicate that knowledge is understood by way of transmission in which an adult limits the cognitive independence of children. The empirical material originates from the qualitative analysis of statements by pre-school (female) teachers concerning the learning process of children in the context of assessing their own educational practice.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectwsparcie w uczeniu siępl
dc.subjectnauczyciel przedszkolapl
dc.subjectprzekonania nauczycielipl
dc.subjectlearning supporten
dc.subjectpre-school teachersen
dc.subjectteachers’ beliefsen
dc.titlePotencjał różnorodności czy potrzeba uniwersalności: znaczenia nadawane wsparciu w uczeniu się przez nauczycieli przedszkolapl
dc.title.alternativeThe potential of diversity or the need of universality: meanings given by pre-school teachers to learning supporten
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record