Poznawanie przeżyć własnych i innych jako cel w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Górecka-Mostowicz, Barbara
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 122-128
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacja emocjonalnastrategie edukacyjne
inteligencja emocjonalna
doświadczanie
rozpoznawanie
wyrażanie emocji
emotional education
educational strategies
emotional intelligence
experiencing
recognition
understanding
expressing emotions
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Celem poniższego artykułu jest próba przedstawienia podstawowych zadań edukacyjnych nauczyciela
przedszkolnego w zakresie wspierania poznawania przez dzieci w wieku przedszkolnym własnych
emocji oraz emocji innych ludzi. Przedstawiono różnorodne strategie edukacyjne służące temu celowi.
Omówiono techniki wspomagające przyswajanie i przetwarzanie informacji o emocjach oraz sposoby
przetwarzania treści edukacyjnych z tego zakresu w różnorodnych formach zbaw dziecięcych. The aim of this article is to consider basic skills of kindergarten teacher in supporting children’s recognition
of their own and other people’s emotions. Different educational strategies have been presented,
as well as techniques that help to absorb and process information about emotions. Moreover, games
that are shown in the article can be used as ways of processing information about children’s emotional
comprehension.