• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grzeczność – nauka ani łatwa, ani mała, czyli o dobrych manierach u przedszkolaków

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Grzeczność – nauka... (105.9KB)
Autor:
Smółka, Lucyna
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 129-135
Język: pl
Słowa kluczowe:
grzeczność a autentyczny szacunek
dobrze wychowani rodzice
uczenie dobrych manier
good behavior vs. authentic esteem
well brought up parents
teaching good manners
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Dzieciństwo to optymalny czas na uczenie dzieci grzeczności. Wcześnie wpajane dobre maniery mają szanse utrwalić się w zachowaniach dziecka jako nawyki, a co najważniejsze poprzedzają pojawienie się moralności. Jak uczyć dzieci grzeczności? Przede wszystkim, jak przed laty zauważył Jan Paweł II: „Rodzice sami muszą być dobrze wychowani, ażeby wychowywać – i sami też wciąż muszą się wychowywać”. Dobre wychowanie jest silnym atutem w ręku dziecka, dzięki któremu zyskuje przychylność otoczenia. I odwrotnie – braki w tym zakresie uniemożliwiają mu czerpanie satysfakcji z kontaktów z ludźmi.
 
Childhood is the best time to teach children good behavior. Good manners, if instilled early, are likely to become established in a child’s behavior as good habits, and what is most important, they go before morality. How to teach kids good behavior? First of all, as John Paul II had it many years ago: ’Parents themselves must be well-mannered in order to bring up – and they also have to keep being brought up.’ Good manners are precious assets of a child, which will allow them to win favor with their surroundings. And inversely, failings in this field prevent a child from having satisfaction from contacting people.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12639
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image