• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poznawanie przyrody przez dzieci w młodszym wieku szkolnym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Poznawanie przyrody... (94.16KB)
Autor:
Paśko, Ingrid
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 207-213
Język: pl
Słowa kluczowe:
poznawanie przyrody
pytania
dzieci w młodszym wieku szkolnym
eksperymenty przyrodnicze
exploring of nature
questions
children in the early school age
natural experiments
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Podstawą poznawania i przekształcania świata przyrody jest aktywność dziecka realizowana głównie przez odkrywanie, badanie i tworzenie. Czynności badawcze i twórcze, jakie wyłaniają się w kontekście nowych bodźców i sytuacji, zaspokajają potrzeby poznawcze dziecka w młodszym wieku szkolnym. Poprzez odkrywanie i badanie rzeczywistości przyrodniczej dziecko zdobywa materiał do tworzenia wyobrażeń i pojęć, konstruuje wiedzę o przyrodzie. W artykule przedstawiono istotę procesu poznania przyrody oraz wyniki badań odnoszące się do rozumienia i wyjaśniania związków i zależności zachodzących między obiektami, zjawiskami i procesami przyrodniczymi przez uczniów klas początkowych, w wyniku prowadzenia prostych doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych.
 
The basis of learning and transformation of the natural world is the child’s activity, which can be carried out mainly by the discovery, exploration and creation. Creative activities satisfy the child in the early school age. Through the discovery and exploration of nature the child gets the material to create ideas and concepts, constructs knowledge about nature. The article presents the essence of cognition of nature as well as results of research related to understanding and explaining the relationships observed in nature by primary schools students.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12642
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image