„Odczuwam – działam – rozumiem muzykę” w edukacji dziecka
View/ Open
Author:
Ławrowska, Romualda
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 277-282
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
edukacja muzyczna dzieckaprzeżywanie i rozumienie muzyki
uwarunkowania pedagogiczne edukacji muzycznej
music education of a child
experiencing and understanding music
conditions for teaching music education
Date: 2016
Metadata
Show full item recordAbstract
Metodyka edukacji muzycznej dziecka ma swój specyficzny układ celów szczegółowych osiąganych
podczas procesu dydaktycznego. Autorka określa taksonomię celów nauczania/uczenia się jako „odczuwam
– działam – rozumiem muzykę”. Artykuł zawiera zarówno odniesienia teoretyczne, jak i praktyczne
nauczania/uczenia się przez doświadczanie i przeżywanie muzyki. Wskazuje też na istotne wielorakie
funkcje prorozwojowe stosowania omawianego modelu w wychowaniu dziecka. The methodology of music education offered to a child has a specific structure of detailed objectives
achieved during the teaching process. The author defines the taxonomy of the actual purposes of teaching/
learning as a: “I feel – I experience – I understand the music.” The present study comprises both
theoretical and practical references regarding teaching/learning through experiencing and feeling the
music. It also addresses significant, multiple pro-development functions of having this model applied
in a child’s education.