Rola nauczyciela w realizacji założeń edukacji regionalnej uczniów w młodszym wieku szkolnym
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Dworska, Urszula
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 378-384
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacja regionalnadziedzictwo kulturowe
zadania nauczyciela
cele edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie
metody i formy realizacji edukacji regionalnej
regional education
cultural heritage
teacher’s tasks
goals of regional – cultural heritage education in the region
methods and forms used during the classes in this topic area
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Współczesna szkoła powraca do realizacji edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie,
dostrzegając jej istotne znaczenie. W artykule przedstawiono zadania nauczyciela w procesie edukacji
regionalnej. Wymienione zostały także metody i formy stosowane podczas realizacji zajęć z tego zakresu.
Głównym celem artykułu było przedstawienie analizy wyników przeprowadzonych badań wśród
nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej, pracujących w pięciu nowotarskich szkołach podstawowych.
Badania te dotyczyły opinii nauczycielek na temat realizacji celów i treści edukacji regionalnej. The contemporary school returns to the implementation of regional education, teaching about the cultural
heritage of the region, discerning its significance. The article gives information about the teacher’s
tasks in the course of regional education. The author also describes methods and forms used during
the classes in this topic area. The main idea of the article is the presentation of results analysis of the
research conducted among early school education teachers of regional education working at five elementary
schools in Nowy Targ. Said research are related to the teachers’ opinion on the completion of
goals and contents of regional education.