• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Technologia informacyjna w życiu gimnazjalistów z niepełnosprawnością intelektualną

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Technologia informacyjna... (275.2KB)
Autor:
Buczek, Agnieszka
Sikorski, Jacek
Źródło: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1 / pod redakcją Grażyny Guni, Agnieszki Ochman i Małgorzaty Trojańskiej. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [158]-169
Język: pl
Słowa kluczowe:
intellectually disabled pupil
information technology
computer
Internet
cell phone
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
For the 21-century man progressive and continuous development of information technology (IT) is part of the information society. Being part of such a society requires of its members not only to acquire but also to continuously deepen their knowledge and skills in the field of information technology. Therefore, the aim of the study was to obtain information on these skills and presence of IT in the daily life of high school students with intellectual disabilities. To gain knowledge in this area the research used a questionnaire containing 17 questions devoted to the use of information technology in daily lives of the students (use of the computer, the Internet, mobile phones). The data obtained show that the tested young people have access to information technology, mainly through a computer (Internet) and mobile phone. With access to computers and the Internet the surveyed students most often: play, browse the Internet, use Facebook, watch movies or listen to music. As far as the use of a mobile phone is concerned, the results indicate that students have coped well with the possibilities offered by modern mobile phones. In conclusion it should be emphasized that, in spite of their disability, a group of high school students studied successfully use information technology in everyday life.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12686
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image