• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diagnoza funkcjonalna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wyzwaniem dla nauczyciela

Thumbnail
View/Open
Diagnoza funkcjonalna... (173.6Kb)
Author:
Kościółek, Maria
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1 / pod redakcją Grażyny Guni, Agnieszki Ochman i Małgorzaty Trojańskiej. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [285]-294
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
diagnosis
functional diagnosis
moderate and severe intellectual disability
individual educational and therapeutic program
Date: 2017
Metadata
Show full item record
Abstract
The functional diagnosis is the base for the planning process in working with students with moderate and severe intellectual disability. It indicates the importance of the studied phenomenon for a wider context. Behavioral characteristics, their significance for the mental health, identification of environmental adaptation degree, characteristics of the level achieved developmental tasks appropriate to the particular stage of growth, the level of maturity are functional diagnosis elements. The use of functional diagnosis is the first step to take any rehabilitation work with children, youth, adults with moderate and severe intellectual disability. Analysis of the literature shows that the process of functional diagnosis is the complex and multifaceted activity. The issue of own research is the functional diagnosis process in the opinions and evaluations of special institutions teachers, they are members of the diagnostic team, also its coordinators. The results confirm the following words of M. Piszczek (2011, p. 5) “diagnosing of students with moderate and severe intellectual disability and the planning of the work with her/him is not an easy task”.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12691
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image