• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zabawa jako aktywność ambiwalentna. Osobno, chociaż razem

Thumbnail
View/Open
Zabawa jako aktywność... (132.2Kb)
Author:
Muchacka, Bożena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Razem czy osobno? Współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne / redakcja naukowa Bożena Muchacka, Michał Głażewski, Bożena Pawlak, Aleksandra Litawa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. 209-[220]
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
child
development
fun
Date: 2017
Metadata
Show full item record
Abstract
The theoretical analyses of fun as a kind of activity that has particular importance in the process of child development, occupied much space in the various scientific disciplines. The multiplicity and diversity of pedagogical, psychological, sociological but also anthropologic, cultural studies, literary, historical, ethnographic analyses points to the ambiguity of explaining the function and effects of the activity playgroup. Ambivalence of fun description can be summarized in its ludic vs. professionalization, ludic vs. reality. Fun features duality can be seen in its analysis as the choices which are shaped by the environment or choices shaped by man. Fun value justifies in its importance for the development of cognitive and social development of the child. Each playgroup activity (group and single) is accompanied by ambivalent emotions. Probably there are many other perspectives, in which fun could be realized as an ambivalent activity. In this text we will present some of its bivalence in the context contained in the title.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12711
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image