Show simple item record

dc.contributor.authorSolewski, Rafałpl
dc.date.accessioned2024-01-24T12:59:36Z
dc.date.available2024-01-24T12:59:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 363, Studia de Arte et Educatione 16 (2021), s. [40]-52pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12734
dc.description.abstractTekst przybliża charakter filmu Ogród rozkoszy ziemskich w reżyserii Lecha Majewskiego, interpretującego obraz Hieronima Boscha. Wprowadza pojęcia używane w filozofii Romana Ingardena, rozwijane przez Władysława Stróżewskiego. Rozważania o warstwowej budowie obrazu, o dziele literackim i roli w nim quasi-sądów, o widowisku filmowym zastosowane zostają do analizy wybranych aspektów filmowego dzieła Lecha Majewskiego. Wprowadzone dodatkowo pojęcie intermediów pozwala wskazać odkrywanie sensu działa Hieronima Boscha przez filmową, artystyczną interpretację, która nabiera prawdziwościowego charakteru.pl
dc.languageplpl
dc.language.isoplpl
dc.subjectFenomenologiapl
dc.subjectfilmpl
dc.subjectmalarstwopl
dc.subjectintermediapl
dc.subjectinterpretacjapl
dc.titleInterpretacja artystyczna w filmie Ogród rozkoszy ziemskich Lecha Majewskiego i jej prawdziwość. Według intuicji intermedialności w myśli estetycznej Władysława Stróżewskiego i Romana Ingardenapl
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record