Praca z podręcznikiem jako priorytetowy element kompetencji pragmatycznych nauczycieli wczesnej edukacji
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Szkolak-Stępień, Anna
Źródło: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [27]-35
Język: pl
Słowa kluczowe:
kompetencje pragmatycznepraca z podręcznikiem
nauczyciele wczesnej edukacji
pragmatic competences
working with textbook
early childhood education teachers
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Artykuł podkreśla rangę kompetencji pragmatycznych nauczyciela wczesnej edukacji,
a w szczególności zestawu wiadomości, umiejętności i postaw związanych z planowaniem
i programowaniem procesu kształcenia, a więc wyborem/pracą z podręcznikiem na etapie edukacji
wczesnoszkolnej. Kompetencje pragmatyczne stanowią ważny komponent uzyskiwania
pożądanych efektów edukacyjnych w pracy szkolnej każdego nauczyciela, są niezastąpionym
składnikiem przemyślanego procesu nauczania i uczenia się. The article emphasizes the importance of pragmatic competences of early childhood education
teachers, in particular of a set of knowledge, skills and attitudes related to the planning
and programming of the educational process, so the choice/working with textbook for the
stage of early childhood education. Pragmatic competences are an important component to
achieve the desired educational outcomes in school work of each teacher, they are an indispensable
component of a deliberate process of teaching and learning.