• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przydatność dydaktyczna podręcznika w edukacji przyrodniczej w opinii nauczycieli kształcenia zintegrowanego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Przydatność dydaktyczna... (259.2KB)
Autor:
Paśko, Ingrid
Źródło: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [121]-135
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacja przyrodnicza
podręcznik
funkcje dydaktyczne
environmental education
textbook
didactical functions
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W edukacji wczesnoszkolnej podręcznik jest środkiem dydaktycznym, który dostarcza uczniom informacji, porządkuje ich wiedzę o świecie, kształtuje zainteresowania i różnorodne umiejętności. W pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela istotne znaczenie ma dobór podręcznika. Przy wyborze podręcznika nauczyciel powinien kierować się poziomem i układem zawartych w nich informacji, ilustracji, ćwiczeń, zgodnością z podstawą programową, atrakcyjnością prezentowanych treści. Znaczenie podręcznika w edukacji przyrodniczej określają pełnione przez niego funkcje dydaktyczne. W artykule podjęto próbę oceny przydatności dydaktycznej podręczników na poziomie wczesnoszkolnym, a szczególnie w edukacji przyrodniczej pod kątem pełnionych przez nie funkcji. Cele i zadania edukacji przyrodniczej stanowią wskaźnik w zakresie funkcji i struktury metodycznej, jaką powinien pełnić podręcznik jako swoiste narzędzie pracy nauczyciela i dziecka.
 
In early primary school education, a textbook is a didactic tool which supplies pupils with information, systematizes their knowledge about the world, shapes their interests and various skills. Choosing a right textbook is crucial for teacher’s didactical and pedagogical work. When making a selection, teacher should evaluate the level and structure of contents, illustrations, and exercises. Further, the alignment to curriculum, and attractiveness of the presented information need to be considered. A significance of a textbook in the realm of environmental education is determined by the didactical functions it fulfils. The article seeks to assess a didactical usefulness of textbooks at the early primary school level, especially in regard with environmental science textbooks and the didactical functions ascribed to them. The aims and goals of environmental education are seen as indicators of functional and structural scope that a textbook should cover as a particular working aid for both teachers and pupils.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12840
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image