• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dźwięki i muzyka w wybranych podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Dźwięki i muzyka... (262.1KB)
Autor:
Glanowska, Monika
Kosztyła, Bernadeta
Waligóra, Monika
Źródło: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [136]-145
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacja muzyczna
edukacja wczesnoszkolna
treści taneczne
wyrazy dźwiękonaśladowcze
music education
childhood education
dance
onomatopoeic words
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Rozwój muzyczny dziecka jest jednym z istotnych elementów ogólnego rozwoju człowieka. Edukacja muzyczna na stałe zagościła w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej. Badania oparto na analizie podręczników Nasz elementarz oraz Elementarz XXI wieku. Dowodzą one, że w podręcznikach edukacja muzyczna jest znacznie ograniczona. Niewiele jest również zagadnień związanych z tańcem. Inną kwestią były wyrazy dźwiękonaśladowcze. Ten temat poruszany jest w podręcznikach znacznie częściej. Wnioski z przeprowadzonych badań są następujące: podręcznikom brak systematyzacji materiału muzycznego, a zakres proponowanych zadań i ćwiczeń tanecznych jest znikomy.
 
Child’s musical development is one of the most important elements of overall human development. Music education is present in the textbooks for early childhood education. The study was based on the analysis of textbooks Our primer and Primer of the twenty-first century. Research shows that music education in textbooks is greatly reduced. Issues related to dance are also scarce. The third tested issue was a matter of onomatopoeic words. This topic appears in textbooks more often. The conclusions of the study are as follows: textbooks lack systematization of musical material, and the scope of the proposed tasks and dance exercises is insufficient.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12841
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image