• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dźwięki i muzyka w wybranych podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej

Thumbnail
View/Open
Dźwięki i muzyka... (262.1Kb)
Author:
Glanowska, Monika
Kosztyła, Bernadeta
Waligóra, Monika
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [136]-145
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
edukacja muzyczna
edukacja wczesnoszkolna
treści taneczne
wyrazy dźwiękonaśladowcze
music education
childhood education
dance
onomatopoeic words
Date: 2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Rozwój muzyczny dziecka jest jednym z istotnych elementów ogólnego rozwoju człowieka. Edukacja muzyczna na stałe zagościła w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej. Badania oparto na analizie podręczników Nasz elementarz oraz Elementarz XXI wieku. Dowodzą one, że w podręcznikach edukacja muzyczna jest znacznie ograniczona. Niewiele jest również zagadnień związanych z tańcem. Inną kwestią były wyrazy dźwiękonaśladowcze. Ten temat poruszany jest w podręcznikach znacznie częściej. Wnioski z przeprowadzonych badań są następujące: podręcznikom brak systematyzacji materiału muzycznego, a zakres proponowanych zadań i ćwiczeń tanecznych jest znikomy.
 
Child’s musical development is one of the most important elements of overall human development. Music education is present in the textbooks for early childhood education. The study was based on the analysis of textbooks Our primer and Primer of the twenty-first century. Research shows that music education in textbooks is greatly reduced. Issues related to dance are also scarce. The third tested issue was a matter of onomatopoeic words. This topic appears in textbooks more often. The conclusions of the study are as follows: textbooks lack systematization of musical material, and the scope of the proposed tasks and dance exercises is insufficient.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12841
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image