Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOchman, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2024-03-04T13:07:31Z
dc.date.available2024-03-04T13:07:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationTeoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 4.2. Konteksty indywidualne i środowiskowe / pod redakcją Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [64]-79pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12894
dc.description.abstractCorrect development of speech is necessary for the proper functioning of the child in society. In preschool age a delay of it may be indicating partial disorders which are recognized as one of the causes of dyslexia.The research shows that nearly half of preschool children have difficulties that might indicate a risk of dyslexia. The text also underlines the important value of early diagnosis and initiate the appropriate therapy that can prevent further difficulties in learning.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectthe development of childrenen
dc.subjectspeechen
dc.subjectlateralizationen
dc.subjectrisk of dyslexiaen
dc.titleMowa dzieci w wieku przedszkolnym w aspekcie parcjalnych zaburzeń w rozwojupl
dc.title.alternativePreschool children’s speech in relation to partial development disordersen
dc.typeBook chapterpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord