Integrująca rola ćwiczeń słuchowych w procesie wspomagania rozwoju kompetencji komunikacyjnej dzieci niesłyszących. Tradycja czy innowacja?
View/ Open
Author:
Gunia, Grażyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 4.2. Konteksty indywidualne i środowiskowe / pod redakcją Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [253]-266
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
hearingdeaf person
listening exercises
communication
speech therapy
Date: 2017
Metadata
Show full item recordAbstract
The aim of the study is to present the importance of listening exercises in the preventive,
diagnostic and therapeutic activities for people with impaired communication skills. Theoretical
and practical methods, principles and forms of exercise aids were developed by surdologopedics
(speech therapy for the deaf and hearing impaired) – a sub-discipline of speech
therapy, and therefore of particular interest to emphasize the importance of education aid
for deaf people.