• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Эффективность внедрения программы развития профессионального сознания будущих учителей

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Эффективность внедрения... (339.9KB)
Autor:
Шевченко, Наталия
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 204, Studia Technica 9 (2016), s. [172]-179
Język: ru
Słowa kluczowe:
teacher’s professional consciousness
psychological conditions of the professional consciousness development
professional meanings
professional senses
indicators of the professional consciousness development
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The author of the article presents the results of implementation of the program of future teachers’ professional consciousness development. The characteristics of the graduate students’ professional consciousness shown in the article indicated that even after getting professional education, they are not prepared for a productive activity. Under the current system of the national pedagogical education, development of students’ professional consciousness is possible through the implementation of a special program at the final stage of training − in order to ensure efficiency of further professional activities. The main aspects of the developmental program have been considered: indicators of the dynamics of future teachers’ professional consciousness development; organizational items of the support. The research sample and psycho-diagnostics instruments have been characterized. The possibility of actualization of the special psychological conditions for purposeful development of the professional consciousness structural-and-functional components has been confirmed. Groups’ indicators on studied parameters have been analyzed. Statistically significant differences in the control and experimental groups at the end of the experiment have been stated. The effectiveness of the elaborated psychological-and-pedagogical developmental program has been proved by the mathematical methods. The positive dynamics of these components growth (professional values, meanings, perception) proves the possibility of development of the future teachers’ professional consciousness. It has been concluded that development of future teachers’ professional consciousness is possible owing to the proper organization of psychological-and- -pedagogical support during the professional preparation in high school.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12936
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia Technica 9

Powiązane pozycje

Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.

  • Rozwój zawodowy nauczycieli w modelu professional learning community 

    Giebułtowska, Joanna (2017)
    W artykule przedstawiono główne założenia modelu professional learning community. Stworzenie środowiska uczenia się i kultury współpracy to jedna z 6 cech różniących ten model od innych modeli funkcjonowania szkoły. ...
  • Podpora profesijnej orientácie žiakov základných škôl na odborné vzdelávanie a rozvoj pracovných zručností žiakov v technickom vzdelávaní 

    Depešová, Jana (2016)
    The primary school education system should mirror the current needs of the society. Students should be trained for future professions. It is important for them to be able to function in the future labor market. Professional ...
  • Kariery zawodowe różnych prędkości i ich społeczne uwarunkowania 

    Wołk, Zdzisław (2016)
    Praca zawodowa w warunkach pokapitalistycznych cechuje się niestabilnością, a jej przebiegi mają charakter nieliniowy i nieciągły. Rozwój zawodowy wykonujących ją pracowników jest sekwencją niezliczonych stanów chwilowych. ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image