• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kształcenie międzykulturowe w gimnazjum. Na przykładzie tolerancji

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Kształcenie międzykulturowe... (347.9KB)
Autor:
Myrdzik, Barbara
Morawska, Iwona
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 94, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3 (2011), s. [67]-80
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The topic of the article relates to one of the aspects of contemporary humanistic education; namely, to the realization of objectives and tasks connected with the idea of intercultural education. Currently, in the reality considerably influenced by cultural pluralism as well as multi- and interculturality, extremely important turn out to be all initiatives – including educational activities – for promotion of behaviours that allow young people to construct and understand their own identity (in its individual, social and intercultural dimension) in relation to other people, cultures, ways of the world conceptualization, etc. A category mentioned in this context is «tolerance» which, according to reference books, is ascribed an important role in defining attitudes towards individuality, difference, alternative lifestyles and other phenomena defining contemporary reality. The first part of the article discusses conceptual assumptions of the intercultural education and their relation to the process of identity development among lower secondary school students. The next part comprises an explication of the notion of «tolerance» mentioned in the title. The amplification of the findings is an extensive report from the empirical research on the understanding of «tolerance» within a representative group of lower secondary school students. The following part of the article presents the results of an aspect analysis of selected educational documents from the point of view of their reference to the issues constituting the subject of the research. Some reflections and educational conclusions inspired by the collected empirical data and reference books are formulated at the end of the article.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12955
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image