• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rola wzorów i autorytetów postaci historycznych w kształtowaniu tożsamości uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Thumbnail
View/Open
Rola wzorów i autorytetów... (348.1Kb)
Author:
Karkut, Dorota
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 94, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3 (2011), s. [81]-93
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
The article presents the results of research conducted among students of upper secondary schools in Podkarpackie Voivodeship. The author discusses the problem of the creation of young people’s personal and national identity, especially the function of well-known historical figures (e.g. Józef Piłsudski, Pope John Paul II) as role models and authorities. It turns out that contemporary secondary school students perceive history and important historical figures in a stereotypical and schematic way. Their knowledge and historical awareness, considering the phenomena of the contemporary culture, present themselves in a rather negative light. They create, however, the picture of a young person constantly looking for examples and models as well as open to the values handed down by history and tradition.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12956
Collections
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image