Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorŁukasik, Joannapl
dc.contributor.authorOsękowska, Edytapl
dc.date.accessioned2024-04-09T11:49:11Z
dc.date.available2024-04-09T11:49:11Z
dc.date.issued2024-05-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13046
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiki i Psychologii. Instytut Pedagogiki Specjalnej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Joanny Łukasik, prof. UP.pl
dc.description.abstractW pierwszym rozdziale przybliżono kontekst roli zawodowej ze względu na miejsce pracy. Omówiono w nim, specyfikę roli zawodowej zarówno w szkołach specjalnych jak i w szkołach z oddziałami integracyjnymi. Przedstawiono również zagadnienia dotyczące funkcji, zadań a także kompetencji nauczycieli. Ponadto zwrócono uwagę na dostosowanie wymagań oraz diagnoz e uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W drugim rozdziale skupiono się na prawnych i teoretycznych aspektach edukacji specjalnej i włączającej. Trzeci rozdział zawiera zagadnienia związane ze zjawiskiem obciążenia i wypalenia zawodowego nauczycieli szkoły specjalnej i klas integracyjnych. Rozdział czwarty zawiera zagadnienia metodologiczne. Przedstawiono w nim pokrótce przyjęty paradygmat, przedmiot i cele badań oraz problemy badawcze. Opisano również metodę badań, a także scharakteryzowano badaną próbę – nauczycieli szkół specjalnych i szkół z oddziałami integracyjnymi. Przybliżono w nim także sposób organizacji i przebieg badań. Natomiast rozdział piąty i szósty prezentuję analizę zebranego materiału badawczego. Ostatni rozdział zawiera program autorski. Praca została zaopatrzona w bibliografię, spis tabel i rycin.pl
dc.description.abstractThe first chapter introduces the context of the professional role due to the workplace. It discusses, the specifics of the professional role in both special schools and schools with integrated departments. It also presents issues concerning the functions, tasks and also the competencies of teachers. In addition, attentian was paid to the adaptation of requirements and diagnosis of students with special educational needs. The second chapter focuses on the legal and theoretical aspects of special and inclusive education. The third chapter includes issues related to the phenomenon of workload and burnout of teachers of special school and inclusive classrooms. Chapter IV contains methodological issues, It briefly presents the adopted paradigm, the subject and objectives of the study, and the research problems. It also describes the research method, and characterizes the study sample - teachers of special schools and schools with integrated classes. It also outlines the organization and conduct of the research. Meanwhile, Chapters V and VI present an analysis of the collected research material. The last chapter VII contains the author's program. The work was provided with a bibliography, a list of tables and figures.en
dc.languageplpl
dc.language.isoplpl
dc.subjectnauczycielpl
dc.subjectobciążeniapl
dc.subjectwypaleniepl
dc.subjectrelacjepl
dc.subjectteacheren
dc.subjectburdensen
dc.subjectburnouten
dc.subjectrelationshipsen
dc.titleObciążenie zawodowe nauczycieli w szkołach specjalnych i w szkołach z oddziałami integracyjnymipl
dc.title.alternativeWorkload of teachers in special schools and in schools with integrated classesen
dc.typeThesispl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord