• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Co wolno, a czego nie wolno ci robić – w wypowiedziach dzieci w wieku przedszkolnym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Co wolno, a czego nie... (481.0KB)
Autor:
Borzęcka, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 96, Studia Logopaedica 4 (2011), s. [47]-55
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
From the point of view of the acting theory, duty statements I may/ I musn’t do it are normative functors of motivation. Because communications among children is a creative process, you can’t interchangeably define and describe personal sphere of receiver. In the situation when the spoken person and the receiver are closed and higher status of the first is obvious (teacher, journalist in the radio station who holds the conversation), possible and helpful is textual interpretation of childrens’ statements with conventional dating (mi, mu, ci, sobie). Dative using of pronouns not only emphasize “emotional statement” of the receiver, but also modify illocutional force of the statement to more easiness and creativity, non-committal, spontaneous acting, in spite of bans of adult users of language.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13087
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Logopaedica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image